dinsdag 10 september 2013

Paleo (It's So Easy)

Nooit kunnen bedenken dat een Paleo lifestyle zoveel impact op je lichaam zou kunnen hebben in 3 weken. Vooral de impact op je maag en darmstelsel is enorm en al merkbaar in de eerste 2 weken maar ook fysiek verander je erg snel. Je valt niet alleen in kilo's af maar vooral in omvang dat is erg opvallend. Je valt in principe gewoon af op de goede plekken zoals je love handles en op je buik en dat zijn normaal gesproken de plaatsen waar het juist blijft zitten ook al train je jezelf het leplazerus. Ik ben nu duidelijk overgeschakeld op vetverbranding en dat voel je echt. Ketose wordt dit ook wel genoemd. Die omschakeling gaat niet altijd zonder slag of stoot. Vorige week had ik (en Inge ook) een paar zeer vermoeiende/slopende dagen. Het lichaam haalt nu energie uit opgeslagen vetten ipv suikers. Vanaf gisteren heb ik ook voelbaar meer energie of misschien beter gezegd een hoog energie level gedurende de hele dag. De ups en downs zijn verdwenen en dat heeft uiteraard alles te maken met een stabielere bloedsuikerspiegel. Geen pieken meer door suikerbommetjes en ook geen honger gevoel meer. Ik ben veranderd van een onverzadigd koolhydraat vreetmonster (ja dat was ik echt) in een liefhebber van vers en zoveel mogelijk onbewerkt voedsel. Nu weet ik pas wat echt lekker eten is #EatFresh. Een dieet kun je het dan ook niet noemen in mijn ogen want Paleo is alles behalve een straf en So Easy a Caveman Can Do It :-)

Geen opmerkingen: