zondag 22 september 2013

Dieselpower !!

YEAH !! 30 km gelopen enkel op wat water dat ik verstopt had in de bosjes :-) Naar aanleiding van het artikel Dieselpower  was ik wel benieuwd of je echt alleen op water kunt sporten na een stevig ontbijt bestaande uit eieren, spek wat droge worst, stukje verse (homemade paleoproof) appeltaart een bak koffie en vers geperste sinaasappel/grapefruit met cacao nibs. Kan er kort over zijn: HET WERKT ik liep overigens net geen 2 en een half uur over 30 km (2:27) dus dat is nog geen 8 uur maar dat is ook niet de bedoeling maar ik liep toch mooi 30 kilometer enkel en alleen op wat water en zelfs nu ik zit te typen na de run heb ik niet de behoefte om te eten. Voorheen plunderde ik de ijskast na 30 kilometer rennen echt heel apart maar wel super makkelijk onderweg. Ik liep uiteraard op een rustig tempo en rondjes van 10 kilometer voor de zekerheid want ik was toch een beetje bang voor de man met de hamer ondanks het rustige looptempo maar die man met de hamer was in de verste verte niet te zien. Na twee rondjes op mijn inov-8 schoenen vond ik het wel genoeg dus gooide ik mijn schoenen over de schutting tijdens de doorkomst langs mijn huis van de tweede ronde en liep de laatste 10 km rustig uit op mijn blote voeten. Normaal gesproken begon ik tijdens een lange run na 10 of 15 kilometer toch met suikers aanvullen in de vorm van een banaan een reep of zelfs een gelletje echt een feest om dit nu niet te moeten te doen en een stuk minder gedoe onderweg want verder had ik helemaal niets bij. Het was echter maanden geleden dat ik 30 kilometer liep. Het lopen ging prima maar het was niet allemaal koek en ei want na mijn run had ik wel wat last van mijn rug maar dat is intussen weer weg gezakt. Erg geslaagde test dus en toch het gevoel dat ik in mijn eigen wereldje een beetje wetenschappelijk ben bezig geweest #Dieselpower.  Garmin gegevens

Geen opmerkingen: